3. Opstarten van het bewind

Op het moment dat wij de beschikking hebben ontvangen, gaan wij direct voor jou aan de slag. Als eerste is het belangrijk dat wij inzicht krijgen in jouw financiën door alle inkomsten, uitgaven en indien aanwezige schulden in kaart te brengen. Dit doen wij aan de hand van jouw financiële administratie.  

 

Alle instanties die bij jou betrokken zijn, zullen wij op de hoogte brengen van het bewind. Denk hierbij aan de bank, de belastingdienst, debiteuren (instanties waar jij geld van krijgt), crediteuren (instanties waar jij geld aan moet betalen) en schuldeisers. Wij vragen om alle correspondentie via ons te laten lopen zodat jij geen brieven en e-mails krijgt van bedrijven over jouw financiën. Geen zorgen, jouw verjaardagskaarten komen gewoon bij jou thuis op de deurmat en niet bij ons!

 

Om het bewind goed uit te kunnen voeren openen wij twee rekeningen, de beheer- en leefgeldrekening. Deze rekeningen staan op jouw naam. De beheerrekening is de rekening die wij beheren. Hierop zullen al jouw inkomsten binnenkomen en worden de rekeningen van betaald. Er is geen pinpas van de beheerrekening. Vanuit de beheerrekening maken wij iedere week geld over naar jouw leefgeldrekening. Van deze rekening ontvang jij een pinpas. Al onze cliënten hebben een beheer- en leefgeldrekening bij de ABN-Amro.

 

Wij werken met het programma OnView. Jij krijgt van ons persoonlijke inloggegevens zodat jij op ieder moment jouw financiën kan inzien.

 

Onze volgende stap is het aanpakken van de (problematische) schulden.